Cég adás-vétel

Ha Ön el szeretné cégét adni töltse ki adatlapunkat és elérhetőségeivel küldje el címünkre, munkatársunk 2 napon belül megkeresi Önt. Ha Ön vásárolni kíván céget kérjük írja le elvárásait és elérhetőségeit és küldje el címünkre, munkatársunk 2 napon belül megkeresi Önt.

Részletek itt: Cégeladás.eu

Cég adás-vétel (üzletrész átruházás) – szükséges okmányok:

  • Az eladócég utolsó módosított társasági szerződése amennyiben nem volt módosítás akkor az eredeti társasági szerződés.
  • Eladó/k érvényes személyi igazolványa, lakcímkártyája adó kártyája.
  • Vevő/k érvényes személyi igazolványa, lakcímkártyája adó kártyája, külföldi állampolgárság esetén kézbesítési megbízási szerződés letölthető >> és vagy magyarországi tartózkodási engedély.
  • Amennyiben mi adjuk a székhelyet ½ év székhelydíjat kérünk előre befizetni aminek díja bruttó 28.956- Ft. Pesten és bruttó 44.196. Ft az iparűzési adómentes Tésán.
  • Amennyiben nem nálunk lesz az új székhely, érvényes tulajdoni lap és a tulajdoni lapon szereplőktől székhely hozzájárulási engedély letölthető >>

A vevők és az eladók által elkészítendő dokumentumok cég adásvételhez.

    • Cég eladás esetén a vevők és eladók által (a saját jogi képviselőjük vagy könyvelőjük közreműködésével) megszerkesztett átadás – átvételi jegyzőkönyv az iratok átadásáról illetve az adás-vétel tárgyát képező cég eszközeinek átadás-átvételéről.
    • Friss APEH-folyószámla kivonat az eladni kívánt cégről.
Szolgáltatási díj: Bruttó: 46.000 Ft
Illeték: Bruttó: 15.000 Ft
Közzététel: Bruttó: 3.000 Ft
Összesen: Bruttó: 64.000 Ft

Amennyiben nem nálunk lesz a cég székhelye 3.000 Ft adminisztrációs többletköltséget számítunk fel a számla végösszegére.

Néhány gondolat a cégeladásról

Egy cég illetve vállalkozás adásvételénél mindkét fél örül, ha kedvező árat tud kialkudni és az üzletet sikeresen megkötik. A felek közötti megegyezés és az átadás-átvétel után az adás-vétel hivatalos része következik. Az okmányokat kitöltik a megfelelő módon és azok aláírás után beadásra kerülnek az illetékes bíróságokhoz az ügyben eljáró ügyvéden keresztül. Egy-egy példány marad az eladónál és a vevőnél is.

Adás-vétel előtt és után

Néhány eshetőséggel és lehetőséggel jobb az üzlet megkötése előtt számolni illetve előre felkészülni rá nehogy később meglepetés érje valamelyik üzletfelet. Egy cég megvásárlásakor nagyon lényeges, hogy minden a korábbi a cég működésével és alakulásával kapcsolatos dokumentáció hiánytalanul rendelkezésre áll-e. Mivel a mérleget alátámasztó bizonylatokat nyolc évig, magát a mérleget és a bizonylatait tíz évig meg kell őrizni. Egyéb más papírokat is meg kell őrizni. Ezek az adóbevallások, a cégalapítást bizonyító okiratok, a korábbi megkötött szerződések és egyéb más céges dokumentumok, számlák, szállító levelek, teljesítés igazolások stb. Ezeket az iratokat APEH kérheti. Amennyiben nincsenek meg, illetve csak hiányosan lelhetőek fel, az eljáró hivatal büntetés és a hiányzó iratok miatt az ügynek megfelelő eljárást kezdeményez az új cégtulajdonos terhére. Figyelni és számolni még azzal is hogy vannak-e olyan kötelezettségek, amelyek nem szerepelnek a mérlegben! Szállítói tartozások, esetleg friss banki követelések, de akár ki nem fizetett céges telefon számlák vagy esetleges folyamatban lévő bírságra ami lehet munkaügyi bírság de lehet egy tilos parkolás vagy akár jogosulatlan autópálya használat a céges autóval… Ezekben az esetekben később az adás –vétel után könnyen elképzelhető egy bírósági per illetve/vagy fizetési meghagyás a cég részére. Ezeknek komoly anyagi és szavatossági/felelősségvállalási következményei lehetnek a cég és tulajdonosai részére. A hatályos törvények alapján akár megindítják a frissen megvásárolt cég ellen rövid időn belül a felszámolási eljárást is.
Ezen problémák elkerülése végett kérni kell egy nyilatkozatot a megvenni kívánt cég jogi képviselőjétől, vagy a korábbi cégvezetéstől. A nyilatkozatot kiadó félnek ki kell jelentenie, hogy nincsenek olyan kötelezettségei a cégnek, amelyek nem szerepelnek a mérlegben, és nincsenek folyamatban lévő peres ügyek, eljárások a cég ellen. Ezek után ha mégis előfordul, hogy megkeresi egy régebbi partnercég vagy követeléskezelő egy ki nem egyenlített vagy csak részben kiegyenlített számlával illetve követeléssel, akkor peres úton meg lehet megtámadni az eladót. Vagyis a cég eladása után nem várt de időközben felmerülő kötelezettség megfizetésének ügye bíróságra vihető.

Nagyon fontos még a vásárlás előtti időszakra vonatkozó bank kapcsolattal tisztába lenni és esetenként a bankok képviselőjével egyeztetni az cég adás-vétel megtörténte előtt!

Az eladásra kínált cég elképzelhető hogy rendelkezik valamilyen hitellel (Áru, folyószámla, gépjármű stb.). Adás-vétel megtörténte előtt hasznos információ megtudni, hogy a hitelező bank hozzájárul-e tulajdonosváltáshoz fent tartja-e az addigi konstrukcióját és feltételeit, mivel sokszor személyi feltételeket is vizsgálnak a hitel nyújtása során. Ha ezek miatt a feltételek megváltozása miatt a bank felmondja a meglévő hitelt, akkor mint új tulajdonos, nehéz helyzetbe kerülhet…

A leglényegesebb dolgok cég adás-vétel esetén:
Vételkor mindig ki kell kötni, hogy melyik fél felel a korábbi időszakért. (nyilatkozat)
Milyen a jelenlegi pontos pénzügyi helyzete a cégnek (aktuális APEH folyószámla kivonat, főkönyvi kivonat, tárgyi eszköz kivonat, vevő-szállító nyilvántartás, pénztár). Az eladó szempontjából is fontos ez, mivel a pillanatnyi helyzet LEFIXÁLÁSÁVAL ÉS tisztázásával a kötelezettségekkel kapcsolatban történő előzetes megegyezéssel igen sok kellemetlenség kerülhető el mindkét fél számára. Amennyiben megfontolja a fentieket cég adás-vételkor esetén, jó esélye van, hogy nem veszik kárba energiája és ideje feleslegesen hosszú egyezkedésre és perlekedésre. A felszabadult energiát és időt a cége hatékony működtetésére fordíthatja!

Kívánunk mindehhez sok sikert!
Cégjegyző Kft.

Top

Kérdése van? Hívjon minket bizalommal a (+06 1) 295-10-46 számon!